Wat zijn de bouwhoogtes van bouwblok A?
Bouwblok A is een stationsgebouw met verschillende hoogtes. Dit zorgt ervoor dat het gebouw goed past bij de maat van gebouwen in de omgeving.
Op de hoek met de Larenseweg is het gebouw maximaal 14 meter hoog. Dit komt overeen met een begane grondlaag plus 3 verdiepingen. De bovenste verdieping ligt hier naar achteren zodat de maximale bouwhoogte direct van de straat- of pleingevel maximaal 12 meter is. Deze naar achter geschoven verdieping zorgt voor een goede aansluiting op de monumentale panden aan de overzijde, bij Café Dudok.
Aan de spoorzijde en aan de zijde van de wijkentree mag het gebouw hoger worden. Hier is de maximale bouwhoogte 17 meter. Dit komt overeen met een begane grondlaag plus 4 verdiepingen.
Het hoogste deel van bouwblok A bevindt zich aan de spoorzijde en reikt tot een maximale hoogte van 25 meter. Dit is vergelijkbaar met de hoogte van de ronde toren van het Stationsgebouw. Het gedeelte van 4 meter hoogte betreft de verbinding met de bestaande stationshal.

De bouwhoogte van bouwblok B is maximaal 12 meter. Door een maximale goothoogte van 7 meter aan de Zuiderweg ontstaat er een geleidelijke overgang met een schuine kap naar de bestaande woningen aan de overzijde.

Bouwblok C heeft meerdere hoogteverschillen met een maximale hoogte van 15 meter aan de achterzijde van het gebouw. De voorzijde, of pleinzijde, van het bouwblok C aan de Larenseweg heeft een maximale bouwhoogte van 14 meter. Door de goothoogte van maximaal 11 meter zal er een schuine kap of terug gelegen verdieping ontstaan voor een goede aansluiting op de omliggende bebouwing. Naast Café Dudok (plek 1) heeft het gebouw een maximale bouwhoogte van 12 meter en een maximale goothoogte van 7 meter. Hierdoor krijgt het nieuwe gebouw een geleidelijke overgang naar Café Dudok.
