De enquête is 572 keer ingevuld, zowel door bewoners uit Oost/Noordoost (circa 75%), als uit andere wijken in Hilversum.
1217 21 1222 64 1211: 42 1221: 248 1223: 110 1216 11 1218: 1 1215: 25 1214: 21 1213: 10
Hierbij kwamen ook nog 5 reacties buiten de Hilversumse postcodegebieden.
17% voor optie A: Appartementen met veel groen
5% voor optie B: Combinatie van moderne en bestaande bouw
62% voor optie C: Ruim opgezette pleinen met veel groen
14% voor optie D: Moderne hoogbouw
2% van de mensen die de enquête hebben ingevuld had geen voorkeur
19% voor optie A: Appartementen met veel groen
35% voor optie B: Combinatie van moderne en bestaande bouw
6% voor optie C: Ruim opgezette pleinen met veel groen
37% voor optie D: Moderne hoogbouw
5% voor optie A: park in de stad
63% voor optie B: Stadspark met vijvers en ruimte om elkaar te ontmoeten
14% voor optie C: Terrasopzet met veel groen
15% voor optie D: Pleinopzet met horeca en winkels
40% voor optie A: park in de stad
6% voor optie B: Stadspark met vijvers en ruimte om elkaar te ontmoeten
18% voor optie C: Terrasopzet met veel groen
33% voor optie D: Pleinopzet met horeca en winkels
Hier is een ruime voorkeur te zien voor café, koffiebar en terras met meer dan 450 reacties, buurtwinkels en lokale ondernemers met meer dan 400 stemmen en woningen met meer dan 350 stemmen. Op grote afstand volgen maatschappelijke voorzieningen zoals kinderopvang, bibliotheken etc. met 200 stemmen, zorgvoorzieningen met iets meer dan 100 stemmen, kantoorruimtes en flexibele werkplekken met 100 stemmen en sportvoorzieningen met 100 stemmen. Iets meer dan 50 personen zien graag andere, niet genoemde functies terug.
Er zijn drie varianten opgemaakt voor het nieuwe Bruisend Hart. Eén in de bestaande structuur, één opgezet als park, en één opgezet als plein. Mensen die de enquête hebben ingevuld konden aangeven welke variant het beste aansloot bij verschillende stellingen. De resultaten volgen hier
6% koos hier voor de bestaande structuur. 54% van de reacties waren voor de ‘Park’ variant. 32% koos voor de ‘Plein’ variant. 8% had geen voorkeur of geen mening.
3% koos hier voor de bestaande structuur. 79% vond dat in variant ‘Park’ het thema groen het beste verwerkt was. 13% ging voor plein. 5% had geen voorkeur of geen mening
12 % koos hier voor de bestaande structuur. Variant ‘park’ kreeg 22% van de stemmen. Plein kreeg 43% van de stemmen en 22% had geen mening of voorkeur.
11% koos hier voor de bestaande structuur, 36 % ging voor ‘park’. 27% van de reacties waren voor variant ‘Plein’. 26% had geen voorkeur of geen mening.
10% koos voor de bestaande structuur. 33% ging voor variant ‘Park’. 30% koos voor plein. 27% had geen voorkeur of mening.
Groen is een thema wat de respondenten het belangrijkst vinden met 200 stemmen. Veel meer stemmen dan voor:
ontmoeten: 60
sociale veiligheid: 100
verbinding Oost en Centrum: 95
Samenhang met de rest van de wijk: 55
Er is een variant met verbinding Noorderweg/Zuiderweg en een variant zonder verbinding Noorderweg/Zuiderweg. Op de vraag in de enquete wat het meeste aanspreekt in de voorstellen van de twee buurtbewoners geven de meeste (bijna 300) mensen aan: het groene karakter van de voorstellen. Tussen de 100 en 150 keer wordt er gekozen voor: Sociale veiligheid, ontmoeten, samenhang met de rest van de wijk. De verbinding Oost en Centrum is iets meer dan 150 keer aangevinkt.
De meeste respondenten hebben geen mening bij de vraag wat minder aanspreekt bij het voorstel van de buurtbewoners.
Er is gevraagd hoe men zich verplaats binnen Hilversum. De meeste mensen verplaatsen zich met de fiets gevolgd door te voet. Als derde staat de auto. Slechts een klein deel van de respondenten gaat met het openbaar vervoer of scooter.
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.